? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, September 8, 2009

APA PUNYA UNDANG2 DAAAA!!!!!


WANTED TUKANG SEBAT

SIAPA-SIAPA YANG BERBAKAT DALAM BAB MENYEBAT SILA DAFTAR DENGAN SEGERA

PERHATIAN
Nama Jawatan: Tukang Sebat Syariah
Tempat Kerja: Penjara Kajang
Sila Hubungi: Hishammuddin (terus call menteri jek)

: "jika kita boleh adakan (tukang sebat) dalam masa sehari, esok saya bersedia (untuk melaksanakannya hukuman sebat).

Baca kenyataan penuh Hishammuddin di sini: http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/news_lite.php?id=435599


Hukuman Sebat Kartika Ditangguh Hingga Ada Tukang Sebat Cara Syariah

PUTRAJAYA, 25 Ogos (Bernama) -- Hukuman sebat terhadap model sambilan Kartika Sari Dewi Shukarno kerana kesalahan minum arak akan ditangguhkan sehingga Kementerian Dalam Negeri mempunyai kepakaran untuk melaksanakan hukuman itu mengikut undang-undang syariah, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata Jabatan Penjara tidak mempunyai tukang sebat yang berkemahiran untuk melaksanakan hukuman mengikut cara dan kaedah syariah.

"Saya kena akui kita tak ada pengalaman dalam kes ini. Dari segi tanggungjawab saya difahamkan bahawa di bawah akta negara, kita (KDN) dipertanggungjawabkan tapi tak mungkin akan saya benarkan kita laksanakan hukuman itu sekiranya tidak mempunyai kemahiran, kepakaran dan tidak ikut hukum dan cara yang ditetapkan," katanya kepada pemberita di sini Selasa selepas mempengerusikan mesyuarat Kepimpinan Petunjuk Bidang Keberhasilan Utama Negara di ibu pejabat kementerian di sini.

Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas mengenai penangguhan hukuman sebat terhadap Kartika yang dijatuhkan hukuman itu selepas mengaku bersalah di Mahkamah Syariah Kuantan pada 18 Julai lepas kerana meminum arak di sebuah hotel di Cherating, Pahang.

Semalam Pengerusi Jawatankuasa Dakwah, Perpaduan dan Badan Bukan Kerajaan negeri Pahang Datuk Mohd Safri Abdul Aziz dilaporkan berkata bahawa penangguhan hukuman sebat itu diputuskan oleh Ketua Hakim Syarie negeri Pahang Datuk Abdul Rahman Yunus bagi menghormati bulan Ramadan.

Hishammuddin berkata Jabatan Penjara tidak memiliki tukang sebat syariah kerana selama ini tidak keperluan untuk jawatan berkenaan diwujudkan.

"Selagi KDN tidak bersedia, selagi itu hukuman ini tidak dibuat. Bagi saya kalau kita tak ada orang yang buat, macam mana kita nak laksanakan hukuman secara adil.

"Islam menuntut, kalau nak laksanakan mesti ikut hukum dan secara adil. Berapa lama masa yang diambil, jika kita boleh adakan (tukang sebat) dalam masa sehari, esok saya bersedia (untuk melaksanakannya)," katanya.

Pelaksanakaan hukuman itu, kata Hishammuddin, akan tetap dilaksanakan sebagaimana yang ditetapkan oleh mahkamah namun ia perlu mengikut kaedah dan syariat yang dibenarkan.

"Selama ini tidak ada keperluan, jadi tidak ada hukuman sebegini rupa dan kita tidak dipertanggungjawabkan. Tapi sekarang dah ada, jadi kita kena bersedia.

Ketika ditanya mengenai keperluan untuk mewujudkan Penjara Syariah bagi menangani kes dan hukuman syariah, Hishammuddin berkata perkara itu bukan satu keperluan pada masa ini.

-- BERNAMA



1. Aku tak fahamlah kenapa minda dan pemikiran rakyat malaysia masih sukar memahami diantara yang hak dan yang batil. Kenapa kalau benda itu hitam masih dikatakan putih. Adakah buta warna atau buta hati mereka untuk menilai dan memahami apakah maknya yang tersirat.

2. Media arus perdana kenapa begitu jahil, seolah-olah mengajak seluruh umat islam yang beriman mahupun yang kurang imannya bersimpati dengan hukam ini. Kalau orang yang salah kamu nak bersimpati...kenapa tak bersimpati dengan mereka yang sedang menunggu hukman bunuh, hukuman sebat. Dengan kata lain, kalau kamu bersimpati dengan minah ni, tak ada bezanya kalau kamu bersimpati dengan pesalah - pesalah yang merogol, membunuh dan merompak.

3. Adakah dosa meminum arak ini kecil? walhal arak ini semua tahu adalah nadi kejahatan dan tiket VIP masuk neraka wel wel (neraka utk firaun dan mereka yang setaraf). Apa bezanya dosa pada Allah dan dosa pada manusia. Adakah Allah tiada hak untuk menghukum hambanya. Tak yah dok bersungguh menunjukan rasa simpati dan sokongan tak berbelah bagi. Jangan jadikan dia sabagai idola atau sumber inspirasi... ..

4. Dari korang bersimpati dengan manusia ni, baik korang jangan putuskan doa utk rakyat Palestin yang semuanya di hukman mati menggunakan bom oleh Israel. Berbaloikah kita bersimpati dengan mereka yang mencabar kekuasaan allah.

5. Lagi satu, wei budak2 yang muka tak malu minum arak ni tak pon yang dok taruk2 pegang arak ni... tayang kat friendster, my space n facebook...... bangga yek jadi bara neraka.. fuyooooooooooooooooooo hebat!!! ...seronok aku tgk korang tangkap gamba ngan arak.. bertambahlah warganegara malaysia dan anak melayu yang menjadi ahli neraka yek... lagi satu nanti mati eloknya tempah terus tapak kubur kat tempat yahudi ke kritstian ke.. sbb org islam yang nabi ajar tak mcm tu,...mesti korang bangga kan kalau kubur korang ada salib. yelah sama bangga gambar2 korang minum arak dlm blog2 korang tu...........!!!!

Air Setan ni bila dah masuk dalam darah, susah nak dapat hidayah. dah tercemar. Tak perlu la disini nak cite banyak2 nak khutbah2 bagai. Tapi bagi penganut yang mengamalkan ajaran Islam ARAK tu HARAM. Hukuman kena laksanakan, tak dak kompromi. untuk bagi pengajaran / pemahaman bagi penganut Islam yang lain. full stop.

SALAH MELAYU ATAU PEMIMPINNYA
Oleh Nik Abdul Aziz Nik Mat
Menteri Besar Kelantan.

Saya ingat, saya perlu ulas sedikit keluhan Perdana Menteri. Beliau berkata, beliau sudah tidak tahu nak buat apa dengan orang Melayu. Saya nak campur sikitlah kerana saya pun orang Melayu.

Orang Melayu ni, dia ada kiblat. Dia ada Quran dan Hadith. Islam bertapak di Tanah Melayu mengikut penemuan Batu Bersurat di Terengganu pada tahun 1303. Pengislaman Parameswara di tahun 1414 di Melaka adalah satu lagi titik tolak. Kita juga ada mendengar kisah seorang sultan di alam Melayu yang bermimpi disunatkan oleh Rasulullah s.a.w. Ini semua ada tercatat di dalam sejarah dan kisah-kisah riwayat orang Melayu. Ada teori kedatangan Islam ke alam Melayu. Jangan dibuat mudah. Orang Melayu ada sejarahnya. Ada kiblatnya. Ada pancangnya. Jangan dipecat sesuka hati. Huru-hara jadinya.
Orang Melayu ini telah menjadi Islam sejak kira-kira 600 tahun yang lalu. Ini menunjukkan mereka telah lama berpegang, berkeyakinan dan beriman dengan Al-Quran dan ajaran Nabi Muhammad s.a.w. Sepatutnya, jika adalah serba sedikit lagi kepercayaan khurafat, syirik dan tahyul, kerajaan yang memerintah di sepanjang tempoh itulah yang bertanggungjawab mengikisnya. Saya perhatikan ini juga telah turut berlaku. Bagaimanapun, dengan kemasukan penjajah Inggeris, terbantut teruslah segala usaha ini. Yang ada ialah urusan pemerintahan di monopoli oleh Inggeris. Islam tinggal setakat amalan mengucap, sembahyang, puasa, zakat, haji dan nikah kahwin sahaja.
Datang kemerdekaan, UMNO terus menyambung cara sekular ini. Agama suku, politik suku. Ini yang kita tubuhkan PAS. Kita letak semula asas kiblat orang Melayu supaya bergerak kembali kepada paksi Al-Quran dan Sunnah. Oleh kerana benda ini betul, orang Islam mula kembali. Ini kerana dari sejak turun-temurun, mereka memang mempunyai asas beragama. Mereka mudah faham. Dengan sedikit dakwah, tarbiyyah dan pendedahan, lama-kelamaan orang Melayu mulai kembali kepada kerangka Islam yang sebenar dan yang telah sebahagiannya menjadi amalan nenek-moyang mereka.
Sementara itu, UMNO masih di takuk lama. Dia masih sibuk menjaja idea penjajah. Politik suku, agama suku. Yang cuba dia bawa ke tengah hanyalah untuk membesarkan Melayu dalam semangat kebangsaan yang sempit. Sudahlah begitu, dia melawan Islam pula. Kalau perlu, tinggalkan Islam pun tinggallah asalkan Melayu boleh cemerlang. Dah Melayu sekarang ini sudah cemerlang setelah 45 tahun kita merdeka?
Perdana Menteri sekarang pun inilah juga yang menjadi tekanan. Dia malah mahu lebih cepat bangunkan orang Melayu. Kalau patut ubah suai Islam, ubah suailah. Kalau patut tinggal sebahagian dari Islam, tinggalkanlah. Kalau patut tafsir semula Quran, tafsir semulalah. Janji, Melayu maju dan menjadi bangsa yang maju di dunia. Akhirat itu masing-masinglah. Inilah cerita sekular UMNO yang jelas bercanggah dengan Islam.
Mulai dari situlah, di sepanjang 21 tahun kita lihat UMNO tidak pernah tetap pendiriannya. Dia mencari formula dan kaedah mengikut petunjuk hawa nafsu semata-mata. Sebab itu, setelah 21 tahun dibawah pemerintahan UMNO, Perdana Menteri mengaku dah semalam dalam akhbar Utusan Malaysia bertarikh 20 Jun 2002 bahawa beliau sudah bingung dan habis ikhtiar. Sejak tahun 1991 di Perhimpunan Agung UMNO, beliau telah bercakap tentang melahirkan Melayu baru. Mengikut Dr Mahathir, "Melayu baru itu mesti mempunyai budaya yang sesuai dengan aliran zaman, yang sanggup menghadapi segala cabaran, yang dapat bersaing tanpa bantuan, yang terpelajar dan berilmu, canggih, jujur, berdisiplin, amanah dan cekap". Semasa Perhimpunan Agung pada 20 Jun 2002, dia masih mengulangi hal yang sama. Cuba perhatikan, tidak disebut langsung pun soal melahirkan orang Melayu yang bertaqwa dan beramal soleh sebagai agenda pembentukan ummah.

NEGARA MALAYSIA!!!
PEMIMPIN MELAYU!!!
SATU MALAYSIA!!!

0 comments: