? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, May 9, 2009

Puisi Rindu Atukku


Andai aku satu dalam sejuta.
Adakah mungkin kau lihat.
Adakah mungkin kau kenal.
Adakah mungkin kau tahu.

Andai aku satu dalam sejuta.
Walau kelopak ku gugur ke bumi.
Walau daunku binasa di gigit ulat.
Atau pohonku patah terkulai.
Akan adakah yang peduli?
Akan adakah yang simpati?
Akan adakah yang mengerti?

Biarpun aku satu dalam jutaan.
Akan setia aku berdiri di sini.
Menunggu datangnya esok
Biar tiada siapa sudi memandang..
Aku tetap tersenyum riang..
Penuh rasa kecintaan..
Subhanallah…indahnya aturan alam..

atok ku banyak cipta puisi seawal usia 19-20 tahun...masa tu atokku tinggal di Kemaman, Terengganu...Kerja sebagai budak suruhan yg takde jaminan masa depan..kais pagi makang pagi ,kecewa dengan tiada peluang utk masuk universiti pulak.. hidupnya memang perit...kerana kecewa dengan ujian & bebanan kehidupan..banyak waktu2 malam atokku habiskan dengan membuat puisi kekecewaan...tapi tu peristiwa dulu...kini atokku tak lagi berkarya..except ader somethings yg dapat gerakkan jari –jemarinya untuk menulis balik.. hik!! hik!!
L.O.V.E you A.T.U.K. Muuuuaaaaahhhhh!!!!!

0 comments: